it is so near

salam :)

all of us must have a feeling that the death is near..am i right? or it is only me..

may Allah bless us and ease us when we die with iman n islam, may Allah prevent us from Nar and may Firdaus b our place n only place..

ameen ya Allah~

-my love-

kawan itu sampai syurga

kawan itu sampai syurga.

berkawan biar beribu,bercinta biar satu.betul.

kalau yang kahwin lebih dari satu?bercinta lebih dari satu? ke macam mane? x tahu....=)
ke cinta yang satu tu cinta Allah?
Dia satu kan?tiada yang sama kan?
apa2 pun cinta Allah itu memang satu,cinta manusia ikut yang mampu,mungkin satu itu yang terbaik,siapa yang tahu? anda yang tahu! kerana anda lah penentu=)

mengenai kawan,

berkawanlah dengan semua orang.ada orang cakap,kena pandai pilih kawan.betul. pandailah pilih kawan kerana kawan itu lah cermin diri kita.kawan dengan penjual minyak wangi,dapatlah wangi dia.berkawan dengan tukang besi,dapat bau besi.

berkawan dengan orang yg suka study? dapatlah sikit2 apa yang dia study...kot...

berkawanlah dengan semua orang. kerana dengan itu,kita tahu siapa kita,dunia ini bukan sahaja apa yang kita lihat,bukan sahaja apa yang kita rasa,tetapi,dunia ini dilihat dan dirasa oleh orang2 lain,kawan2 kita dan seadanya=)

juga,berkawan beerti kita belajar mengenal dan belajar beradab.orang yang kurang ajar,selalunya,tidak ramai kawan,bukan sebab dia kurang ajar, tetapi dia kurang bergaul,belum lagi kenal diri dan dunia.perkara yang kawan kita suka,kita buat.. mana2 yang tidak,kenapa perlu buat? atau kita ini tergolong dalam kawan2 yang kurang ajar? mungkin...ya atau tidak..

beradab lah dengan kawan2 dan orang2 sekeliling kita, bergurau ada batasnya,batasnya ialah, bila dia tidak suka,itulah batasnya=)

kerana apa?kerana kawan membawa ke syurga..

------------------------------------

p/s:
owh! bola tadi seri..tapi score!alhamdulillah! yeay!=D
team DBZ all d best!

untuk perempuan khususnya(lelaki pun boleh)

lama gila x update!!

cantik ayat..hehe..assalamualaikum..=)
semoga semua dalam keadaan sihat sejahtera, diberkati Allah SWT. Alhamdulillah,dalam banyak banyak masa yang terluang, ini lah masanya yang tiba -tiba terfikir nak 'update' blog ni.selagi lagi alhamdulillah kerana kita masih lagi Islam dan beriman.Semoga dalam perlindungan Allah sampai bila-bila insyaAllah..

OK! to our topic!=)

(tulisan ini bercakap kepada diri si penulis)
---------

sebagai seorang perempuan(lelaki pun sama) yang lahir ke dunia ini 'through' ibu dan ayah, seharusnya keutamaan diberikan kepada mereka, jika diikutkan carta keutamaan, ibu ayah menduduki tangga teratas sekali! selepas itu barulah adik beradik dan sterusnya orang2 lain.apatah lagi kawan-kawan yang dianggap lebih dari kawan.memang sangat bawah kedudukan carta mereka!

untuk perempuan khususnya, perlu diingatkan perbezaan anak perempuan dan anak lelaki, tidak kisahlah anak perempuan itu berperangai seperti lelaki,ganasnya,percakapannya,tetapi dia masih seorang anak perempuan. Anak perempuan kena ingat, luangkanlah SEPENUH masa bersama ibu ayah selagi mana termampu,kerana apa?

kerana selepas anda berkahwin,siapa yang anda ikut? suami.. waktu itu, ibu ayah perlu melepaskan anak perempuan kepada suami yang sudah pun memilikinya. waktu itu....

ibu ayah: sedihnya,nak lepaskan anak perempuan...cukup ke apa yg kami bagi selama ni untuk dia, entah balik rumah entah tidak la tu nanti... harap2 nanti jenguk2 la kita kat sini...lagi satu ,tolong jaga anak mak elok-elok ye..

kalau anda berumur bawah 17 tahun,mungkin tidak nampak kepentingan tersebut, tapi saya rasa, jika sudah masuk ke alam dewasa,selepas SPM,sudah masuk ke pengajian tinggi dan seterusnya.. jika tidak terfikir,saya nasihatkan, fikir2kanlah, waktu selepas SPM sehingga tamat belajar, waktu itu,ibu ayah( terutama ibu) sudah pun terfikir kemana anak2 mereka hendak pergi (terutamanya anak perempuan), ada lagi atau tidak waktu dengan anak2,mungkin selepas ini sibuk? sibuk dengan kerja,sibuk dengan anak sendiri,sibuk dengan suami,sibuk segala sibuk..

apatah lagi jika anak2 itu belajar di luar negara?(lelaki dan perempuan)
bila balik negara sendiri,duduk dirumah..bagus..tapi..

-duduk bilik kunci pintu
-tidur
-keluar dengan kawan2 lebih dari ibu ayah!
dan macam2 lagi..

untuk lelaki,tanggungjawab kita sangat besar,dulu,sekarang,akan datang dan selamanya,kerana kita ketua..jika wanita senang masuk syurga dan senang masuk neraka..lelaki pun sama, ia kerana AMANAH lelaki sangat besar. kenal lah siapa anda,lelaki dan perempuan.bila kenal diri,anda kenal orang lain.

ibu ayah,rindu anak-anak mereka..comfortkan mereka..semoga kita menjadi anak soleh solehah,semoga anak cucu kita juga berbuat baik kepada kita nanti..semoga dihindari keburukan dunia daripada jin dan manusia..semoga Allah bersama-sama kita..ameen =)

tenangkan aku Allah~


salam,
dah lama tak tulis=)
mungkin ni last sebelum exam,

exam round alhamdulillah ok sume~

tp semalam bila buat mock osce(praktikal)
terasa mcm banyaknya x baca lagi=(
keluar2 je rasa susah hati sangat,

terus call rumah,
bagi tenang sikit,

sekarang tengah plan betol2 apa yang nak wat sebelum final 10/7 ni..
insyaAllah~
Allah tolong..

*tengah dengar lagu HAYYA bil JIHAD-brothers=)

-------------------------

Allah tu dekat,
mintaklah dengannya,
Allah akan beri yang terbaik,
cuma kita kena buat yang terbaik..

coz

ALLAH sayang kita=)


* doakn amin nak exam final ea,
doakn dapat yg jawab dengan baik,
tenang,
jawapan yg betul,
dalam masa ditetapkan,
dan dapat yang terbaik..

start 10/7 sampai 19/7..
ni amin letak sekali jadual=)

pelangi..patutla~ tq Allah=)


you know?
Allah,
He don't give you what you want,
but,
He give you what you need,
at first..

instead,
He can give you what you want,
if,
you give Him,
what He want..

coz,
Allah,
He can ease you,
without problem,
but,
He won't,
coz,
He love you..

really?
Allah,
He knows your heart,
better than others,
better than you know yourself,
your heart exactly..


Rupanya tuhan turunkan hujan,untuk hadiahkan kita pelangi
^^

n you know what?
Allah,
He give you something,
that you cant touch,
you cant see it,
but you can express it,
thats your feeling..

Allah,
He makes you smile,
while others not knowing,
that your heart is broken,
but He knows rite?

yes~
sometimes you fall,
aren't strong,
He give you someone,
who will hold you,
while you try to stand up again..

n

Allah,
He keeps your way,
towards Him,
He already give you the way,
He,give you everything,
but,
you decide to deviate it,
shame?

yes,
worry,
don't,
He'll always by your side,
He,
knows everything,
He,
knows you,
=)

Yes!
He knows you,
that's why,
you are still here,

keep your heart,
listening to his words,
the one,
who try,
to seek for Him too,
until he died,
to Allah n His messenger he believe..




untukmu=)

takut


aku takut aku bukan anak yang baik,
aku takut aku bukan abang yang baik,
aku takut aku bukan penjaga yang baik,
aku takut aku bukan ayah yang baik,
aku takut aku bukan suami yang baik,
aku takut aku bukan kawan yang baik,
aku takut aku bukan aku,
aku takut aku x beri yang terbaik,
aku takut keseorangan,
aku takut ditinggalkan,
aku takut aku x disayangi,
aku takut diri aku sendiri..

tapi aku akan beri yang terbaik,
biarlah aku menangis kerana aku x diberi,
dan
jangan biarkan aku menangis kerana menyesal,
aku tidak memberi..


Allah,
semestinya aku sangat takut akanMu ya Allah~
dan dalam hidup ini sebagai manusia,
aku x dapat lari dari ketakutan..

learn3~


to whom it may concern;)

we should consider what we are doing at THAT time..

those
THAT time

reflects
who u r in the past,
and who u will b in the future as well..

consider others,
a simple one step might affects the whole journey of life,
learn more,
once again..

i've gone through many ways,
i'll consider this way
is the one that i should put more effort to it..

*ALL D BEST

my life is for Allah, ur failure indicates mine,
but mine,
is worse..

^^,

penat

pernah rasa:

penat

penat

penat

=(


really~~~
huhuhu..

Allah~bantu aku..

i wanna be a better man

Allah~
i'm doing all i can,
to be a,
better man..

go easy on my conscience,
coz its not my fault..
i know i've been taught,
to take the blame..

rest assured my angels,
will catch my tears,
walk me out of here,
i'm in pain..

as my soul heals the shame,
i'll grow through this pain..

Allah,
i'm doing all i can,
to be,
a better man..=)

--------------------------------------------------------

pemegang panji2 Islam,
ingatlah,
kemenangan itu semakin hampir,
pertolongan Allah itu sangat dekat,
usaha,doa dan bertawakkal kepada Allah,
dengan
seBENAR2 usaha,
seBENAR2 doa,
seBENAR2 tawakkal..

Allah~
hati2 ini berkumpul kerana mengasihiMu,
bertemu untuk mematuhi perintahMu,
bersatu memikul beban dakwahMu..

eratkan hati ini,
kekalkan kemesraannya,
tunjukkan hati ini jalan yg benar..

penuhkan ia dengan cahayaMu,
lapangkan dengan iman,keyakinan serta tawakkal kepadaMu..

suburkan hati dengan ilmu yg bermanfaat,
jika kami mati,
matikan kami sebagai syuhada dalam agamaMu,Islam..

amin~~~~

1.3#

27/1/2011
mlm jumaat,
esok hari jumaat..
ade org ckp,
lpas solat jumaat ade rusuhan..

tp time tu ktrang dh gerak awal2 pagi nk pegi sharm sheikh,
hopefully sume ok,
insyaAllah~
-----------------------------------------

TP!

criusly, facebook kne TUTUP!
waktu ni FB x bley bukak!
which means,
fb kne sekat,
coz tkot ade communication psl rusuhan,
gila~

1st time history of my life,
action sekatan2 btol2 jd dpan mata=(

doaknlah sume ok ea~
doakn amin selamat pegi selamat balik..
N
doakn result final sem ni ok,
lulus,
cemerlang~
ok?
^^,

salam syg dr amin~
sehat2,hepi2 sluu~
1.3#-FIR

  • astaghfirullah~

    Islamic Greeting Card by Alhabib. Visit www.al-habib.info for more greeting cards like this!

    mari2~

    sirr

    manage it!

    ikan bakar~